You are currently viewing סקירת שוק,כלכלת ישראל אירופה וארה"ב פברואר 2023

סקירת שוק,כלכלת ישראל אירופה וארה"ב פברואר 2023

"מגזר הטכנולוגיה, במיוחד, היווה מניע מרכזי לצמיחה בשוק הישראלי, עם חברות טכנולוגיה מובילות רבות שמרכזן בארץ. מגזר זה נהנה מחדשנות מתמשכת ומביקוש חזק למוצרים ושירותים טכנולוגיים ברחבי העולם"

נכון ל-8 בפברואר 2023, שוק המניות הישראלי מציג ביצועים טובים, כאשר מדד ת"א-35, מדד הבורסה המרכזי בישראל, מגיע לשיאים שלא ראינו הרבה זמן. השוק הונע על ידי שילוב של גורמים, כולל מגזר טכנולוגי חזק, כלכלה מתאוששת והגדלת ההשקעות הזרות.

המשק בישראל מתפקד היטב וצפוי להמשיך לצמוח בחודשים הקרובים. למדינה יש מגזר טכנולוגי חזק, שהיה מניע מרכזי לצמיחה כלכלית ומשך אליו השקעות זרות משמעותיות. מגזר הטכנולוגיה נהנה מחדשנות מתמשכת ומביקוש חזק למוצרים ושירותים טכנולוגיים ברחבי העולם.

בנוסף, הכלכלה זכתה לחיזוק עקב שוק עבודה מתאושש. כמו כן, ממשלת ישראל מיישמת מדיניות שמטרתה לתמוך בכלכלה, כגון השקעות בתשתיות, מענקים כספיים, הטבות ותמריצי מס לעסקים שמציעה המדינה ממגוון תחומים נועדו לעידוד הפעילות המסחרית ותורמים לחיזוק החוסן הכלכלי של המדינה והגדלת הצמיחה במשק הישראלי.

מגזר הטכנולוגיה, במיוחד, היווה מניע מרכזי לצמיחה בשוק הישראלי, עם חברות טכנולוגיה מובילות רבות שמרכזן בארץ. מגזר זה נהנה מחדשנות מתמשכת ומביקוש חזק למוצרים ושירותים טכנולוגיים ברחבי העולם.

הכלכלה בארצות הברית מציגה צמיחה חזקה, עם אבטלה נמוכה, עלייה בהוצאות הצרכנים והגדלת ההשקעות העסקיות. המדינה נהנתה משילוב של גורמים, כולל השקת חיסוני COVID-19, שהגדילה את אמון הצרכנים, וחבילת תמריצים פיסקלית גדולה, שהעניקה דחיפה לכלכלה.

מגזרי הייצור והשירותים מציגים ביצועים טובים, וגם שוק הנדל"ן היה חזק, עם עליית מחירי הדירות וריביות המשכנתא הנמוכות. מגזר הטכנולוגיה היה מניע מרכזי לצמיחה, ושוק המניות הגיע לשיאים חדשים, המשקפים אופטימיות של משקיעים לגבי הכלכלה.

שוק המניות האמריקאי מציג ביצועים טובים, כאשר מדד ה-S&P 500 והמדד התעשייתי של דאו ג'ונס מגיעים לשיאים חדשים בכל הזמנים. השוק הונע על ידי שילוב של גורמים, כולל המשך התאוששות כלכלית, שיעורי ריבית נמוכים ואופטימיות לגבי השקת חיסוני COVID-19.

הכלכלה באירופה מראה סימני שיפור לאחר תקופה של אי ודאות והאטה עקב מגיפת COVID-19. מדינות רבות באזור יישמו צעדים לתמיכה בכלכלתן, כמו חבילות תמריצים פיסקאליות וריביות נמוכות, שסייעו להגביר את ההוצאות וההשקעות של הצרכנים.

שוק המניות באירופה מציג ביצועים חיוביים, כאשר מדדי מפתח כמו Stoxx Europe 600 ומדד DAX מגיעים לשיאים חדשים. השוק האירופי נהנה מתמהיל גורמים דומה לזה של ארה"ב, כולל כלכלה מתאוששת והפצת חיסונים.

מגזרי הייצור והשירותים מציגים ביצועים טובים, והפצת חיסוני COVID-19 הגבירה את האופטימיות לגבי חזרה לפעילות כלכלית נורמלית יותר בעתיד הקרוב. בנוסף, האיחוד האירופי עובד על תוכנית הבראה שמטרתה לתמוך בכלכלות האזור ולקדם צמיחה בת קיימא.

עם זאת, חשוב לציין שביצועי שוק המניות כפופים לשינוי ויכולים להיות מושפעים מגורמים שונים, כגון פרסום נתונים כלכליים, אירועים גיאופוליטיים ושינויים במדיניות המוניטרית. התוכן באתר מבטאאת דעתו או דעתם האישית של הכותב או הכותבים, ואינם בגדר המלצה, עצה או חוות דעת ואינם מהווים תחליף כזה או אחר להתייעצות מקצועית. אין לקחת מידע זה לצורך קבלת החלטת השקעה, תמיד מומלץ לערוך מחקר מעמיק ולהתייעץ עם יועץ פיננסי לפני קבלת החלטות השקעה.

לניהול התיק בבית השקעות בוטיק ממיטב המומחים שלחו הודעה ל 053-4311353 או השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם לבדיקת התאמה.